4 de juny del 2011

Preparant el viatge a la Xina (II) : Obtenir el visat

Per tal de poder entrar a la Xina cal un visat d'entrada al país. Fa un parell de setmanes vaig anar al Consolat Xinès de Barcelona (Avda. Tibidabo, 34 - tot i que l'entrada actual es fa pel carrer de darrera, Carrer de Lleó XVIII). Només obren dilluns, dimecres i divendres de 9'30 a 13'30h i tot i que les cues que s'hi fan són llargues, van bastant ràpid. Un cop dins, has de dir què necessites i et donen un formulari que has d'omplir amb dades com ara on aniràs, un telèfon o email de contacte per a quan siguis allà, si tens algun tipus de malaltia, etc. i hi has d'enganxar una foto de carnet. En el meu cas encara no sé ben bé quin recorregut faré, així que la noia que hi havia allà em va dir que hi escrigués un recorregut i un temps d'estada aproximat, no cal que sigui exacte. Tampoc no cal tenir els bitllets abans de tramitar el visat, l'única cosa que cal saber és a partir de quina data es vol viatjar, ja que aquesta serà la data d'inici del visat i no es podrà viatjar ni abans ni un cop caducat el període de validesa (90 dies)

Malgrat que el visat de turista té una durada de noranta dies, dins de territori xinès només s'hi pot estar un màxim de trenta. El meu pla és estar-m'hi dos mesos, amb la qual cosa vaig haver de demanar un visat de dues entrades. Aquest tipus de visat permet que, un cop passats trenta dies, si surts del país pots tornar a entrar i pots estar-t'hi trenta dies més. El que fa molta gent, i el que jo també faré, és anar a Hong Kong per a renovar l'estada. Hong Kong, és una ex-colònia britànica i pertany a la Xina en condició de territori "especial", al igual que Macau, ex-colònia portuguesa.

El preu del visat senzill (el que permet només una entrada al país) val 30€. El de dues entrades 45€. Per tal de pagar l'import del visat cal fer un ingrés en efectiu al número de compta que ells et donen un cop has entregat el formulari i el passaport.

Desconec quin és el temps d'espera habitual però a mi van trigar a tramitar-me el visat una setmana. Sé que també es pot demanar un visat d'urgència que et donen en dos dies però per a obtenir-lo cal pagar una mica més. El que em va sobtar és que si tens passaport nord-americà el preu d'obtenció del visat és MOLT més car. En desconec la raó. Hi tindran a veure motius polítics?