4 de maig del 2011

'Cold Fish' de Sion Sono

Ahir, mentre mitja Barcelona estava veient El Partit, jo vaig decidir anar al cinema. Seguint amb el Festival de Cinema d'Autor, vaig anar a veure Cold Fish, la última pel·lícula del Sion Sono, la qual ja vaig comentar que tenia especials ganes de veure. Doncs bé, no em va decepcionar.

El Sion Sono és un director de cinema independent japonès bastant controvertit pel que fa a la temàtica de les seves pel·lícules. La pel·lícula amb la que ha guanyat potser més reconeixement internacional ha estat Suicide Club (o Suicide Cercle), un thriller bastant gore sobre suïcidis en massa a Tòquio i que es va convertir en una pel·lícula de culte pels amants del cinema de terror japonès (també anomenat J-Horror). Doncs bé... amb Cold Fish, Sion Sono no és queda curt.

La pel·lícula (atenció!) està basada en fets reals i explica la transformació personal, arran d'una sèrie de vivències, d'un home venedor de peixos tropicals. I no explicaré res més per a no desvetllar el factor sorpresa... però, si vaig dir que Outrage no és una pel·li per a tots els públics ni per a estomacs sensibles, aquesta molt menys. A Cine Àsia la descriuen com una "patada en el estómago" i no els hi trec la raó.

M'agrada molt anar a veure aquest tipus de pel·lícules al cinema (llàstima que no hi ha gaire oferta) o amb més gent, perquè és interessant sentir les reaccions del públic davant de certes escenes. Està clar que molts, o no van llegir ressenyes de la pel·lícula o no coneixen el Sion Sono, perquè estaven al·lucinant, sobretot la dona d'uns 70 anys que tenia al seient del davant. El que va començar com a crits ofegats i comentaris en veu baixa es va anar convertint en una rialla general a mesura que la pel·lícula avançava. Però, més que perquè la pel·lícula fos una comèdia - que no ho és - per no poder-se creure el que un està veient.

I aquest dissabte toca sessió doble. Per una banda, Casa Àsia comença el cicle de cinema "Generaciones urbanas en el cine chino actual" amb la pel·lícula Tierra Amarilla, i després corrents als cinemes Aribau Club a veure Oki's Movie de Hong Sang-Soo pel Festival de Cinema d'Autor.